top of page
  • Writer's pictureTomer Photography

צילומי איפור - טיפים

Updated: Apr 26

איפור הוא אומנות לכל דבר, ומהווה הרבה מעבר לעוד כלי לשיפור הנראות החיצונית. איפור הוא כלי לביטוי עצמי כשהקנבס הוא הפנים. כיום איפור נמצא בקדמת הבמה עם טרנדים חדשים וסגנונות קלאסיים ובניגוד מוחלט גם מופרעים לחלוטין. אני מזמין אתכם לצלול אל עולם צילומי האיפור ויחד נגלה כיצד להפוך כל תמונה ליצירת אומנות.


תמונה שצולמה בתאורת סטודיו של בחורה צעירה על רקע שחור עם איפור
צילומי איפור - הפקת ״ביוטי״ של בית הספר לאיפור איל מקיאז

איפור ויראלי וטרנדי

בשנים האחרונות בצילומי ביוטי ישנם מגוון רחב של טרנדים, מאיפור עדין וקלאסי לאירועים, יומיום ולעבודה, לאיפור מופרע ואומנותי שמתכתב יותר עם אולמות האופנה ואפקטים לקולנוע. לכל תחום נדרשים גישה אחרת ובניית סט תאורה שונה לחלוטין מהאחרת.



מאחורי הקלעים

ההכנה של סט התאורה היא אחר המרכיבים החשובים על מנת להביא את האיפור לידי ביטוי. לאיפור ביוטי לדוגמא איפור כלות או איפור יומיומי נרצה להאיר את פניה/ו של הדוגמן/ית באופן שווה ואחיד וללא צל. לעומת זאת באיפור אוונגרדי יותר נשתמש בתאורה קונטרסטית יותר כדי להדגיש אפיונים כמו קו לסת, צורת אף ועיניים, במטרה ליצור אפקט ״דרמה״. חשוב לזכור שאלו רק קווים מנחים ולא חוקים, אני מזמין אתכם לנסות לצלם בכל צורה שתרצו, אתם יכולים רק וללמוד מזה!

זווית הצילום חשובה לא פחות מתאורה. התשדלו לשמור על זווית צילום שמדגישה את הפרטים שאתם רוצים להדגיש על הדוגמן/ית בהתחשב בתאורה והכיוון ממנו היא מגיעה. אחת הטעויות הנפוצות היא הקמת סט תאורה שמגביל את הצלם בזויות הצילום.


תמונה שצולמה בתאורת סטודיו של בחורה צעירה על רקע שחור
צילומי אופנה - דוגמנית יסמין שלנגר

טיפים לצילום איפור מקצועי

תאורה - התאימו את התאורה לסגנון האיפור, לצילום ביוטי של איפור ערב לרוב נבחר בתאורה שטוחה ולא קונטרסטית. לאיפור קונספט ואיפור אומנותי יותר נבחר לרוב באור קונטרסטי וניגודי יותר.

עריכה - השתמשו בעריכה ככלי להדגשת בכוונה שלכם בצילום. בצילום אומנותי תרגישו חופשיים להשתולל עם העריכה, להגזים ולהקצין פרטים בתמונה יכול לתרום בהדגשת הכוונה שלכם בפריים. לעומת זאת, בצילום מקצועי ועסקי השתדלו להימנע מעריכת יתר, שמרו על אותנטיות ועריכה מינימלית כדי לשמור על התמונה נקייה ומקצועית, עריכת יתר עלולה להצטייר כלא מקצועית.


תמונה שצולמה בתאורת סטודיו של בחורה צעירה על רקע שחור עם איפור
צילומי איפור - הפקת ״מדיה פרו״ של בית הספר לאיפור איל מקיאז

צילום איפור ברשתות החברתיות

בשנים האחרונות המדיה החברתית נהייתה אחת הפלטפורמות העיקריות לפרסום צילומי איפור וביוטי. צלמים רבים מקבלים פרסום על ידי שיתוף הצילומים שלהם בפרופילים של מאפרים/ות. חשוב שהפוסטים יהיו מקצועיים ומלאי תוכן רלוונטי.


יצירתיות בצילום

אל תהססו לנסות רעיונית חדשים, יצירתיות היא שם המשחק, תנסו ותחקרו וכך תלמדו הכי הרבה, וזכרו בצילום אין נכון או לא נכון!

0 views0 comments
bottom of page