top of page
  • Writer's pictureTomer Photography

צילום אדריכלות - האומנות בצילום מבנים

אומנות הצילום האדריכלי: טיפים לתיעוד מרהיב של מבנים

צילום אדריכלות הוא הרבה מעבר לכיוון המצלמה ולחיצה על כפתור, מדובר באומנות הדורשת תשומת לב לדברים הקטנים, תחושת מרחב והבנה מתקדמת של אור וצל. אני מזמין אתכם להצצה לעולם המרתק הזה, במאמר שילמד אתכם כיצד לתעד מבנים באופן שיגרום לכולם להסתכל עליהם בזווית אחרת.


קווים וצורות

ניתן להסתכל על מבנים כעל צורות המורכבות מקווי אורך ורוחב, קווים אנכיים המעניקים למבנה גובה ואלגנטיות וקווים אופקיים המשדרים יציבות. במהלך הצילום חפשו זוויות המדגישות את הקווים האלו, שחקו עם הזויות ואל תתפשרו מהר מידי, היו סבלניים טרם הלחיצה עם הכפתור. תחפשו את הזוית המושלמת המשלבת את כל האלמנטים שברצונכם להציג בפריים - זכרו, צילום טוב הוא כזה שבאמצעותו תצליחו להביע את כוונתכם.

תאורה

תאורה היא אחת מאבני היסוד בצילום בכללי, ובצילום אדריכלות ניתן להשפיע באמצעותה רבות על אופי הצילום. לדוגמא, אור יום חזק יוצר קווי צל חדים ומדגיש טקסטורות ומרקמים בחומר אך הטווח הדינאמי גבוהה יותר ופחות מאפשר צילום מהחושך לאור(או להפך), לעומת צילום בשעת בין ערביים או מוקדם בבוקר בהן האור רך יותר ובצבעים חמים של צהוב/כתום והטווח הדינאמי נמוך ומאפשר צילום מהחושך לאור(או להפך), מומלץ במקרים בהם מצלמים מבנה עם חלונות רבים מפנים המבנה החוצה. ולבסוף ישנו צילום הלילה שהוא צילום בעל אופי שונה בשל התאורה המלאכותית של המבנה עצמו שמדגישה מקומות ונישות שונות באדריכלות המבנה. אם תנסו לצלם את אותו המבנה בשלושת סוגי התאורה האלו תיווכחו שהתוצאות יהיו שונות להפליא. הסתכלו לדוגמא על שני הצילומים שלמטה, זו אותה בריכה באותו מקום, רק התאורה שונה, מדהים לא?




נקודת מבט / זווית הסתכלות

חישבו על זויות מקוריות ולא שגרתיות לצילום המבנה, מלמעלה/ מלמטה/מהצד, חשבו מחוץ לקופסה.

באמצעות זווית הצילום תוכלו ליצור תמונות מרשימות וליצור משמעויות חדשות למבנה שתצלמו, אולי גם להציג אותו בצורה שלא הוצגה בעבר. באמצעות משחק עם זוויות הצילום ניתן ליצור תמונות בעלות משמעות מתוחכמת ומקורית ולהביא את היצירתיות שלכם לידי ביטוי.


קומפוזיציה

בצילום אדריכלות נדרש דיוק בבניית הקומפוזיציה של התמונה, בכדי להרכיב תמונה מוצלחת יש למלא את המסגרת בצורה מאוזנת תוך התחשבות בחוקי הקומפוזיציה השונים כגון - חוק השלישים, חתך זהב, 7/8(שבע שמיניות) ועוד. חשוב גם לשמור על קווי אורך ורוחב ישרים כדי להתגבר על העיוות הנגרם על ידי עדשת המצלמה. 



תשומת לב לפרטים הקטנים

בואו נודה באמת, צילום דורש קצת “OCD”, כמו שאמרנו קודם תמונה מוצלחת היא תמונה בה הצלם הביא לידי ביטוי את הכוונתו ללא פשרות. לכן כל פרט בתמונה צריך להיות שם כיוון שאתם התכוונתם שהוא יהיה, משמע, כל פרט חשוב וכל מה שאינו חשוב לא צריך להישאר בפריים. בצילום אדריכלות, תשומת לב לפרטים הקטנים בא לידי ביטוח במהלך הצילום כשמזיזים רהיטים/אובייקטים מהפריים או בשלב העריכה כשמסירים דברים שלא התכוונתם שיצולמו.


לסיכום צילום אדריכלות הוא מסע מרגש, כשמטרתו היא להביא את המבנה המצולם במלוא הדרו תוך התחשבות באופיו תכליתו ומה הוא מסמל. שימו את מה שאתם רוצים להביע בתמונה לנגד עינכם ומתוך זה צאו לצלם, תהנו!



2 views0 comments
bottom of page